Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Julstämning, frid och inre skönhet

Av Kommandoran - 17 november 2009 13:46

Går omkring här hemma i mitt julröda förkläde och bakar lussekatter. Hela hemmet doftar fridfull, fröjdefull förjul. Barnen är milda, hemmet är en städad oas och jag är vackrare än någonsin. Som tagen ur Allers veckotidning strosar jag runt, lugn, leende och förstående.


Hahahaha- ägd! Jag har otvättat hår, totaltomt i kylskåpet känner mig lite elakt bitsk. Har fula, urtvättade joggingbrallor och en ansiktsfärg som påminner om...blek galla. Ni vet sån där färg som borde förpliktiga till att (direkt) boka en resa till Thailand.


Men jag har i alla fall varit ute och sprungit! Börjar bli lite träningsnarkoman tror jag (not), beach -10 here I come! Hahaha -ägd igen! Bitch -10, here I am!

 
 
Catten

Catten

17 november 2009 15:25

Julefrid blir det ju inte för att man putsar fönster och far runt som ett skållat troll, det har jag ÄNTLIGEN lärt mig efter 25 år - julefrid blir det när mor i huset (som ju trots allt ff oftast är den som har huvudansvaret för dylika aktiviteter) känner att hon är good-enough med det hon VILL och ORKAR göra! Lycka till med både beach och bitch =)

http://catten.bloggplatsen.se

 
nilla

nilla

17 november 2009 15:54

Så du skojade med det med lussebullarna? Annars känns det väldigt mycket du! Erkänn, du har börjat julpynta iallafall?

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Kommandoran

17 november 2009 17:49

Catten: Mer bitch än beach just nu, men va f-n det är ju bara november. Hinner nog bli mer av båda:) Och julen brukar jag faktiskt aldrig uppleva som en stressfaktor, utan just rofylld (obs, för en gångs skull inte ironisk). Jag gillar bara julen väldigt, väldigt mycket. Väldigt.

Nilla: Jag har börjat TÄNKA julpynt. Och satt en röd krans på dörren. Och tagit fram en ljusstake ur en garderob. Men natten är ung...:)

 
nilla

nilla

17 november 2009 19:00

Det kallar jag "ha börjat". Definivt.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Den där tjockisen

Den där tjockisen

17 november 2009 19:12

Själv svävar jag omkring likt Nigella och kryddar mina nyrullade frikadeller med riven citron. Eller tja.. något i den stilen. Jag kanske ska värma några köttbullar i mikron sen.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

17 november 2009 22:15

Du skrämde mig där ett tag... Allers. Hallå?! Men så försvann vaselinet från linsen och så såg jag klart igen!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
helga

helga

18 november 2009 08:30

jag fick lite hjärtklappning först - det kändes bättre senare i inlägget ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ulrika

Ulrika

18 november 2009 22:00

Hahahaha!! Kul, rappt och lagom bitchigt! Hittade hit genom Ironia, och hit kommer jag gärna tillbaka!
Tack för dagens bästa skratt!!

http://fabulousforty.blogg.se

 
Ingen bild

Kommandoran

19 november 2009 15:02

Nilla: Bra, då vet jag!

Tjockisen: Ja, jag ser mig också så i drömmarna. Som Leila i bakprogrammet; trivselvikt och färglada kläder leende av livslust. Och så står jag ändå där och kokar makaroner och är bitsk och ful...

Sos: Allers är väl...eh...sofistikerad?

Helga: Vilken tur att hjärtat hoppade tillbaka:)

Ulrika: Varsegod. Ironia ja...då har du god bloggsmak:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards