Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Ny frisyr?

Av Kommandoran - 10 november 2009 14:23

Spegelbilden som möter mig är en medelålders häxa. Håret långt, ostyrigt och oklippt. Bara hår, ingen frisyr. Jag som har så träffsäkra åsikter om inredning och kläder, men när det kommer till frisyr är jag liksom tappad bakom en vagn. Totalt bortkommen och rådlös. Därför ber jag nu ödmjukt om DIN hjälp (nej, nån bild på mig själv tänker jag inte skrämma upp er med).


Om man (jag) ser ut som en brunhårig Kristina Lugn, med halvtunt (dock utan grått, *tackar*) hår, hur skulle jag kunna åtgärda det?


Alla tips emottages tacksamt. Och undrens tid är inte förbi (hoppas jag).

 
 
Singelmamman

Singelmamman

10 november 2009 16:36

Klipp i någon kort frisyr, behöver inte vara tantigt för att det är kort, inte heller punkigt om du inte vill. Lägg ner någon extra krona på bra balsam/hårinpackning och försök låta bli att föna och borsta håret varje dag.

(det här har jag hört sen jag var liten, min mamma var frisörska)

http://http:varannanveckamamma.blogspot.com

 
en som vet hur det känns med bad hair days

en som vet hur det känns med bad hair days

10 november 2009 22:10

Eller gör som jag (funderar på att göra); köp en snygg peruk i varje frisyr du skulle vilja ha själv!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
nilla

nilla

10 november 2009 22:33

Jag tänker...: Sinead O'Connor...?

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

P

10 november 2009 22:40

Hallå där det är jag som är K. Lugn!
Med gråa! På fredag ska jag bli som ny. I allfall topparna.
Klipp upp lite bara, det fint som det är...

 
Annica

Annica

11 november 2009 11:39

En ny frisyr kan pigga upp vem som helst. Tills första tvätten. Hur sjutton får man till det som frisören gjorde så fint?

http://villalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Kommandoran

11 november 2009 12:09

Singelmamman: Kort hår är snyggt, jag önskar jag vågade. Men jag tror jag behöver lite hår att gömma mig bakom, tyvärr:(

En som vet...: Vilken lysande idé; korthårig blondin idag, svart lång man i morrn! Ett heltidsjobb att besvara frågor följer på det...

Nilla: Ja, men då måste man vara klassiskt snygg innan. Så där gick det fetbort.

P: men i min ålder...? Måste ta mitt förnuft till fånga snart

Annica: Ja, precis! Hur fönar man håret som frisören? Lösgör armen eller förvandlas till akrobat?

 
Mita

Mita

11 november 2009 13:06

Klipp håret i en tuff page med kort nacke, så har du lite längd kvar....

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ironia

Ironia

11 november 2009 13:08

Var precis som dig innan jag hittade ängeln Emma. Och nej, jag har inte gått och blivit kollrig...Ängeln Emma är min frisör och allt hon gör med mitt hår blir till guld (alltså bokstavligt talat;) Har du vägrna till min lilla norrländska inlandskommun så kan du låna ängeln Emma annars får du skaffa dig en egen ängel;)

http://www.ironiasbloggeri.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards