Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Fashionisthaggan shoppar (i stället för att fjällvandra)

Av Kommandoran - 27 oktober 2009 15:33

Lite snopet kändes det, att vi inte kom i väg som vi skulle. Maken fick viktigheter i jobbet, så fjällresan fick skjutas på en smula. Fast rätt skönt att bara chilldröna hemmavid. Vi åker nog i morron.


I stället för fjällvandring har den barmhärtige samariten (alltså jag själv) vallat och lotsat runt min nyinflyttade (och virriga) mamma som just flyttat till stan. Hon är begåvad med exakt samma knivskarpa lokalsinne som jag. Fast sju resor värre. Hujedane, hur ska det gå att hitta till ICA när vi åker bort? Kanske en lapp kring halsen? Men mysigt har vi haft. Fikat, shoppat och promenerat. Barnen ser jag inte röken av, så att jag tar höstlov för deras skull är bara en svag ursäkt.


Har shoppat lite Odd Molly minsann. En blus och en sjal. Förälskelse vid första ögonkastet, far beyond prislappen om man säger så. Med andra ord shopping med hjärtat, inte hjärnan. Känner mig lite urbant chabby-chic och tycker att jag lyckats rätt bra att köpa min stil. Så länge det varar.


Tjofräs. Eller Diamonds are a girls best friend som vi fashionistor brukar säga bakom läppglanset.

 
 
Ingen bild

Stort och smått

27 oktober 2009 15:54

Tyvärr har OM rykte om sig att vara ett märke för osäkra tjejer som inte har bra koll på läget. (Ja, jag har själv fallit för deras underbara kläder... Hm.)

 
Ingen bild

Kommandoran

27 oktober 2009 16:20

Jag måste vara undantaget som bekräftar regeln: självsäker med stenkoll. Värsta fashionisthaggan. Not.

 
grynet

grynet

27 oktober 2009 17:34

Men du verkar ju veta vilken stil du vill ha och hålla dig till. JAG är totalt stillös. En skjorta här och en tröja där... HM, Lindex, KappAhl blandat med Flash o så lite GreenHouse.
Va blir dä! Ente nåt!

http://grynet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards