Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Chefsämne

Av Kommandoran - 21 oktober 2009 13:19

Blir ni också mållösa ibland? Så där dumt stumma så ni bara gapar, som en tom fågelholk?


Fenomenet uppträder hos mig (och mina kollegor) varje gång chefen visar sig. Eller inte visar sig. Det spelar nämligen liksom ingen roll huruvida det lilla trollet närvarar eller inte...Han är totalt oduglig, en katastrof!


Nu kanske ni tror att jag sitter här och raljerar som den lilla grå medarbetarråtta jag är, av ren bitterhet? Helt rätt. Också. Men tillbaka till chefen så kan han faktiskt inte ta ett vettigt handtag. Glömmer bort möten, bokar ideligen av möten, skickar agendan klockan tolv på natten när mötet ska starta nästa morgon, lovar förändringar (händer ingenting), svarar inte på mejl, svarar inte i telefon, kan inte verksamheten och vägrar ta ansvar. Samtidigt som han tittar hjälplöst med sina stora rådjursögon och ber om hjälp (ordlöst), hela karln. Är det tillåtet?


Tack och lov är han bara vikarie. Snart kommer Den Riktiga Chefen tillbaka. Att hon ser ut som Hedvig i "Från A till Ö" är betydelselöst i sammanhanget. Fast rätt roligt. I brist på annat.

 
 
nilla

nilla

21 oktober 2009 19:47

Hur kommer det sig att såna odugliga chefsämnen får fortsätta som chefer???
*känner väl till fenomenet*

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Kommandoran

22 oktober 2009 10:37

Nilla: Det kanske är en strategi från ännu högre chefer...? *Konspiationsfunderar*

 
helga

helga

22 oktober 2009 11:17

En del chefer är verkligen odugliga. Jag har också jobbat för sådana män som man får ha koll på för att allt ska fungera. Det var innan jag började flyga...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kommandoran

22 oktober 2009 11:19

Helga: Tur att det inte händer i luften:)

 
Nell

Nell

23 oktober 2009 22:42

Usch ja. Chefer kan vara kassa. Har haft några såna av olika kalibrar.
Kass chef i offentlig sektor = bygger ett "administrativt fort" runt sig själv för att aldrig kunna bli avsatt (jämför med Berlusconi, ungefär).
Kass chef i privat sektor = provisionsregler som omöjliggör för personalen att nå dom högre lönenivåerna, samtidigt som han sorterar ut "godbitarna" ur arbetsmaterialet till sig själv.
...håhåjaja...
Behöver jag säga att Nellsan kom på kant med båda....

http://lastbilstanten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards