Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Facebook- världens räddning

Av Kommandoran - 21 oktober 2009 09:50

När jag vill ha ett riktigt gott skratt går jag in på Facebook. Ett forum som gjort för skryt och avsaknad av integritet. Nu säger säkert (tråkig) vän av ordning att jag kan låta bli att titta in om jag retar mig (precis som man kan zappa kanal om TV-utbudet inte behagar). Bah! Att reta sig på ting ger ju energi och ökar ämnesomsättningen. Det är nyttigt och håller en alert. Så jag fortsätter reta mig til the bitter end.


Facebook ja. Till exempel har jag en bekantskap vars uppdateringar (med små variationer) lyder i stil med  "I dag blir det en timme på gymmet innan jag ger mig ut på en shoppingtur med det välfyllda visakortet. Följt av en sushi-lunch med väninnorna, och ett avslut i den nyinköpta designsoffan sippandes ett glas champagne" Jag häpnar! Kvinnan är ju helt avundsvärd, hon lever ju precis ett sånt liv jag vill göra! Med den lilla passusen att hon ser ut som en rumpnisse, har ett monotont, skitigt jobb och taskig smak. Men på Facebook kan man bli den man vill vara. Leve demokratin. Amen.


En annan bekantskap saknar totalt omdöme och integritet. Hon namnger glatt gamla ex för sina hundratals vänner, samtidigt som hon dissar dem med bravur. Statusfältet är som taget ur en anteckning ur en psykjournal; alla får veta allt och vi frossar. Frossar i förnedring och dumhet och banaliteter.


Slutligen har vi de grå, genomskinliga tråkmånsarna. De som skriver nåt i stil med "Nu ska jag ta en promenad i det vackra höstvädret". Jaha? Min care-cup rinner över som tonåringen hemma säger. Eller ännu värre "Nu dags att sova" Nähä? Världen stannar upp för ett ögonblick över denna oumbärliga information.


Sådärja. Retstickan har lättat på trycket.

 
 
helga skrattar gott

helga skrattar gott

21 oktober 2009 12:37

En del uppdaterar minst sex ggr per dygn med intressanta inlägg om vad de gör - not!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
grynet

grynet

21 oktober 2009 12:41

Åh vad jag garvar gott åt sådana här raka betraktelser. Tack för att du hittade mig så att jag kunde hitta dig.
*länkar direkt o läser vidare*

http://grynet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Du vet vem

21 oktober 2009 15:31

Hahaha!!! Läser och njuter! Och skrattar!

Ses på FB! =)

/A - Lyxhustruwannabe

 
Mita

Mita

22 oktober 2009 07:37

Härligt att höra detta syrliga tonfall igen, och du har så rätt, så rätt!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kommandoran

22 oktober 2009 10:40

Helga: Ja, har de inget liv? Medan vi bloggare delar med oss av livets väsentligheter:)

Grynet: Hahahah *Gapskrattar* Nygamla bekantskaper är trevliga, precis som på Facebook:)

Anna Anka: Om vi vill tillräckligt kanske vi är där snart (bland lyxhustrurna)

Mita: Här ska syras, inte smekas:)

 
Ingen bild

Mofsan smyger

26 oktober 2009 09:15

*hehe* Här hittade jag dig tillslut..Mitt i kommendorans förklädnad men ändå Du.
Smyger tillbaka men återvänder..
Ha det gott

/MofsKram

 
Kvasthilda

Kvasthilda

6 november 2009 15:09

Hahahaha! FB är skitakul. MAssor med idiotiska grejer att leka med o meddela hela världen vad man pysslar med, medan man pysslar med det. O det är väl jätteintressant att veta att kompisarna dricker te, eller sippar vin eller vad de nu sysslar med? Hahahahaaaa.
Twitter däremot är nåt av ondo som jag inte förstår mig på alls. ;)

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards